Setiap orang pasti ada masalah tersendiri..bet0l x..? Ada masalah kerja..masalah peribadi..dan ada juga yang xda masalah tapi saja cari masalah..eh? ade ke orang mcm tu..hehe

j0m fya nak merepek sket..
fya rasa setiap orang xsunyi dari masalah..mcm fya sekarang..masalh dengan orang ditempat kerja + personal + masalha yang memang fya create..see..masalah yang fya CREATE a.k.a yang fya cari sendiri..


fya nak cita bab masalah yang..kita xda buat salah..tapi orang akan cari salah kita even sebesar zarah pun..k0rang kalau da masalah seperti di atas apa korang buat yea..?dtambah plak korang da family pr0b tapi k0rang memang macho la mcm fya xcampur adukkan..klu kerja..kita kerja..tapi bila dluar time keja..sumpah serabut nak mampos,tensi0n xpyah nak cakap..stress lagi la...s0 s0alanya disini apa yang k0rang buat utk cheer up kan diri k0rang..?

macam fya..fya xpandai nak share masalah mcm ni ngn orang..suka pendam s0rang2,termenung s0rang..tapi percaya atau tak..kita perlu share with s0meone..even xdapat settle tapi kita akan rasa ringan skit..yang buat kita serabut sebab kita fikir sesorang n pendam..

kadang2 xsemua masalah kita perlu or akan share dengan insan tersayang (its can be mre emosional plak nti hehe) and another thing belum tentu dia dapat faham keadaan kita..melaikan dia pernah alami atau berada dalam situasi yang sama..

yesterday..fya dipaksa keluar..and resultnya ade s0meone yang pernah alami perkara yang fya alami ni..jadi bila da close..n setelah dorang asyik tanya what happen to u..fya pun cita scara ringkasan..dan resultnya terkurang skit bebanan yang kita rasa..thanks k0rang.. =)

tapi k0rang sedar tak..bg pendapat fya la..setiap yang kita lalui tu, ia akan mematangkan diri..
dan Allah xkan beri ujian yang melebihi kemampuan insan itu..
dan juga setiap masalah itu ada jalan penyelesaian..

cuma cara kita nak hadapi dan selesaikan masalah itu terpulang pada kita..macam fya ni yang selalu terlupa akan-Nya extra serabut la skit..huuu..

n0w fya kerja dari rumah jea sementara tunggu keadaan kembali reda..kesian kan? hehehe..xkisah lah apa yang penting semua ni pengalamandan pengajaran yang membuat kita bertambah matang..yeaaahh...!!

jap ade lagi nak bebel hehehe..
..tapi kan macam mana pula dengan perasaan kita..?bila orang memperkotak empat segi piramid kan diri kita..?
sehinggakan orang itu sangup mburukan diri kita pada big bos..
sehinggakan orang itu kata pada big bos "kalau fya ada dalam company ni, saya nak tarik diri"

sehinggakan orang itu tidak seperti dahulu phubungannya dengan orang yang backup fya..
apa salah fya..?
am i a tr0uble maker..?
Ya Allah Kau permudahkanlah segala urusan ku
Ya Allah Kau bukakan lah dan lembutkanlah hati mereka itu
dan Kau ampunkanlah Kami

No comments:

Copyright to La Belle Fya
Designed by UMIESUEstudio 2015