j0m bertukar

halu...
senyum xperlu kata apa2..even da masalh mcm mna pun bangun pagi mesti kena senyum..k0rang cepat senyum..senyum ni terapi..k0t hehe..


okey arini fya nak cita pasal p0stpaid..
sejak keja jarak jauh asyik la kena call b0s..memang selalu b0s yang call tapi kalau dia call kita xperasan or xsempat jawab..haruslah kita membalas panggilanya..kn? tambah plak everyday bila oncall dengan b0s haruslah sekurang kurangnya setengah jam gitu..macam orang bercinta kan..?hehehe..sebabnya dia akan cerita dari A-Z untuk sesuatu meeting or plan or anything lah..


setelah sekian lama berfikir untuk tukar ke postpaid..
akhirnya secara kebetulan ada kenalan yang kerja di maxis centre..
jadi sesiapa yang berada dalam situasi yang sama ngn fya..makanya cepat2lah check..untung.....


fya citakan skit key..pr0mote nih..
Plan dia ada limit 30,50,80,150,250,500 kalau xsalah lebih kurang macam tu lah
dan yang bestnya ada yang baru..FREE HP taw..Samsung explorer atau HTC kalau xsalah
tapi..utk free hp ni korang haruslah pilih plan di atas (30,50,80 etc etc) + 68 internet dan contract adalah 2 tahun..dan kalau HP ada warantee selama 1 tahun..dan anda juga boleh pilih 4 digit terakhir no baru anda (sekiranya nak no baru la)



selain itu..dia juga ada plan subline apeke benda ntah..tapi ringkasanya begini..
insan A pakai plan yang 80..dia jadi main,
insan B ni kira bawah insan A la..
nanti bila bil sampai dia akan sampai 1 bil sahaja..
insan A 50, dan insan B 30..
untuk couple2 sangat lah sesuai sebab insan A nak call insan B adalah percuma..yea sayang..PERCUMA


Selain itu..fuh ada lagi nih..hehe
ade juga corporate rate..
utk corporate rate ni fya xtanya sangat..n kebetulan member fya yang bahagian corporate rate ni baru sampai jadi atas sebab tengok dia keletihan xnak la tanya lagi...kan..


jap jap belum habis ni..kan ade plan 30,50,50 etc etc etc..stiap plan tu dia ada macam (contoh) 100minit percuma +100sms percuma ke maxis..tapi berbeza ikut yang kita pilih..lagi up yang kita pilih lagi banyak la yang minit n sms percuma tu..
ratenya juga adalah murah..tp bg perdapat fya untuk call adalah murah..tapi sms mahal skit..tapi..kan ada sms percuma tu..s0 still berbal0i la..hehe
12 / minit 
5sen / sms 
murahkan? itu adalah utk mxs ke mxs..tapi jangan lupa..dia ada activ10..makanya lagi murah utk sepuluh yang tersayang..
okey..katakan korang ambil plan yang 80..skali bil korang dah mencecah 100..bila da cecah 100..korang make call automatik rate untuk panggilan korang tu akan rendah..serendah berapa fya xingat..tapi contoh macam trun jadi 10sen / minit cam gitu..


sebelum terlupa..klu korang ambil rate 30,50,80..kan call 12sen seminit..tapi kalau korang up skit plan (fya xsure plan yang amount brapa) contohnya plan yang 150..rate call adalah 10sen seminit cam gitu..haa..murah n bebaloikan..?


okey..untuk yang berminat tukar no dan korang nak create no korang sendri..pun boleh..hanya dengan bayaran 150 shaja..tapi sekiranya belum ada yang gunalah no tersebut =)


okey..ada lagi skit..yang percuma hp tu korang kena ambil yang plan + 68 untuk internet tuh..kontrak 2 tahun k..kalau yang xda free hp tu..standard la..korang pilih plan jea..xpayah internet..


untuk keterangan lanjut..sila berkunjung ke maxis =) atau yang area s.alam subang tu..silalah berjumpa kawan fya yang keje di maxis itu =)

No comments:

Copyright to La Belle Fya
Designed by UMIESUEstudio 2015